El Festival Poesia i + arriba a la majoria d'edat i tindrà 60 artistes

El director del festival, Eduard Escoffet, diu a l'Entrevista de Mataró Ràdio que aquesta 18a. edició 'tindrà una forta presència internacional'. I afirma que 'sovint avancem les estrelles del futur'.

El director del festival Poesia i +, Eduard Escoffet, durant l'Entrevista de Mataró Ràdio
El director del festival Poesia i +, Eduard Escoffet, durant l'Entrevista de Mataró Ràdio

El festival Poesia i + arriba a la 18a edició. La majoria d'edat coincideix amb els vint anys de la creació de la Fundació Palau de Caldes d'Estrac. Va ser el mateix Josep Palau i Fabre (1917 - 2008) qui va tenir la idea de fer un festival vinculat a la poesia.

EDUARD ESCOFFET, director Festvial Poesia i +
Una de les coses boniques és que qui va començar el festival va ser Josep Palau i Fabre, peota molt inquiet, biògraf de Picasso. Crec  que aquest esperit de la curiositat ja no ha parat mai. I buscar, sempre buscar. Fins i tot en els moments de major pessimisme, sempre estan passant coses interessants. 

El director del festival explica a l'Entrevista de Mataró Ràdio que una de les característiques al llarg d'aquests 18 anys ha estat avançar artistes emergents, com va ser el cas de Rosalía l'any 2017.

EDUARD ESCOFET
Molts cops el que fem és avançar les estrelles del futur o aquells artistes que marcaran el futur. Al llarg dels 18 anys ha estat un espai on molta gent ha descobert poetes, músics i artistes que els han pogut veure en un context molt pròxim i que després han acabat arribant molt lluny. Sempre poso l'exemple de Maria Arnal i Marcel Bagès o Rosalia, Rodrigo Cuevas, Tarta Relena i molts artistes. I crec que aquest any també n'hi haurà alguns també que avançaran el futur.

El festival tindrà lloc del 27 de juny al 9 de juliol. Hi participaran una seixantena d'artistes. El director del festival destaca la important presència internacional.

EDUARD ESCOFFET
Una forta presència internacional, aquest any, que és una de les apostes que volíem fer. Tenim bàsicament tres apostes. Una són les Cocanha, que és un grup de veu occità. Roger Robinson, un poeta de Londres amb arrels caribenyes, i Blanca Haddad, que és una autora veneçolana que ja havia passat temps a Barcelona i que ara torna per treballar amb Blood Quartet, que entre altres està format per Mark Cunningham, que viu aquí a Mataró. 

Les actuacions del festival tindran diversos espais repartits per nou poblacions del Maresme: Caldes d'Estrac, Sant Pol, Teià, Llavaneres, Dosrius, Alella, Arenys de Mar, Sant Vicenç de Montalt i Mataró.