Educar més enllà de l’aula, la definició del bon mestre per Jaume Funes

L’educació compleix una doble funció molt important dins la societat. D’una banda, aporta coneixements. De l’altra, transmet valors i humanitza els alumnes. És per això que és molt rellevant la figura i sobretot la tasca del mestre. Però... com ha de ser? Com s’ha de relacionar amb els estudiants? Quina metodologia ha de seguir? Jaume Funes intenta donar resposta a aquestes i més preguntes en el seu nou llibre titulat “Fer de mestre quan ningú no sap per a què serveix”. Segons el seu punt de vista, un docent ha d’intentar traspassar les 4 parets de l’aula i aportar als infants o adolescents la capacitat de pensar per ells mateixos.

Jaume Funes, que és psicòleg, educador i periodista, té un ampli bagatge professional en el món de la docència. Pel que fa al tipus d’escola actual, la seva experiència l’ha portat a negar que el moviment de l’escola nova sigui quelcom implementat recentment. Aquest model va començar a establir-se entre finals del segle XIX, inicis del segle XX. El que sí que és cert, afirma, és que els centres educatius es plantegen de manera cíclica si el rumb que segueixen és el correcte o sí, pel contrari, cal que modifiquin algun aspecte. La diferència més destacable entre el model actual i el de finals del XIX és, per Funes, que el d’ara requereix una capacitat d’adaptació més ràpida.

La presentació del llibre es va celebrar ahir a la tarda a la Biblioteca Antoni Comas i va atreure un públic relacionat, majoritàriament, amb el sector de l’educació.

Informa: L.Sanmiquel / J.Monfort