Una obra de Manuel Patricio amb poemes de Machado, flamenc i cantaors. L'estrena es fa dissabte al Teatre Monumental. Compta amb la participació de Junjo Cardenal i el músic Domingo Patricio, entre altres.

Dissabte s'estrena de l'espectacle "La emoción de las cosas o la caña dulce de Antonio Machado". Una obra original de Manuel Patricio que l'Assocaició Mataró Camina ha produït. La recaptació tindrà finalitats solidàries i es destinarà al menjador social de la Fundació Sant Joaquim i l'AMPA de l'Escola d'Educació Especial l'Arboç de la Fundació Maresme.
JOAN ANTONI CILLER, Associació Mataró Camina
És una obra de teatre amb un text. Hi ha música, hi ha cant, hi ha ball i hi ha actuació teatral. En Juanjo Cardenal és el que coordina l'obra. Van entrant rapsodes, van entrant després els músics, cantants. I en Juanjo Cardenal coordina l'obra i va fent com de presentador.
El flamenc i la poesia d'Antonio Machado són els protagonistes de l'obra, que reuneix a l'escenari diversos músics i cantaors, alguns de Mataró i d'altres que vindran expressament des de Granada. El guitarrista mataroní Toni Abellán és el codirector musical.
TONI ABELLÁN, codirector musical
És un regal, poder musicar això Hi ha temes que són, la melodia de la veu és tradicional perquè, al final estem flamenco. Ara, per exemple hem fet una milonga i una sambra, que això és totalment original. La lletra és de Machado, però la melodia i la música que ho acompanya, és nostre, de la Laura i del Juan Antonio i del Juan la Lola. I clar, és meravellós. Poder posar mà a aquests textos i musicar-los intentant que soni a Machado.
L'obra compta amb diversos patrocinadors que fan possible que es pugui portar a terme. L'espectacle s'estrena aquest dissabte 1 d'abril a les 8 del vespre al Teatre Monumental.