Renfe assegura que el final de la vaga de zel depèn dels maquinistes

La companyia ha obert expedients disciplinaris als seus treballadors i afirma que treballa per minimitzar l'afectació als usuaris

Els maquinistes continuen per tercer dia la vaga de zel que afecta el funcionament de Rodalies. La línia R1 és una de les afectades per aquesta aturada, que consisteix a complir la normativa de manera tan estricta que s’acaba impedint el bon funcionament del servei. Des de les xarxes socials de Rodalies s’informa que aquesta vaga de zel pot provocar afectacions al servei al llarg del dia d’avui. Des de Renfe asseguren que no està a les seves mans en quin moment acabarà la vaga de zel perquè depèn dels maquinistes, però afirmen que s’han obert alguns expedients disciplinaris. En aquest sentit, Renfe detalla que treballa per minimitzar l’afectació als usuaris.

La vaga de zel consisteix en el compliment estricte de les mesures de treball i, en aquest cas, els maquinistes declinen circular amb trens que, per exemple, tenen grafitis. Segons la companyia, Renfe ja disposa d’un procediment que permet circular si l’afectació ho permet.

A finals de desembre es va signar la pròrroga del segon conveni col·lectiu, amb el suport de CCOO i UGT i l’abstenció de la CGT. Segons el portaveu de Renfe a Catalunya, el sindicat de maquinistes es va aixecar de la taula de negociació perquè reclamen percebre la prima de producció de 2020. Una compensació que Renfe considera que no els pertoca perquè durant l’any passat no van poder circular tots els trens a conseqüència de la reducció de freqüències de pas per la pandèmia.  

Informa: C.Sánchez

Tags: