Mataró dona suport per fer tràmits digitals

Es posa en marxa com a prova pilot durant 6 mesos, i vol ajudar persones sense competències digitals o sense recursos informàtic

L’Ajuntament posa en marxa un servei per ajudar a la ciutadania a realitzar tràmits digitals. Una mesura sorgida de la Taula per a la reconstrucció social i econòmica de Mataró i que pretén fer un acompanyament a aquelles persones que no tinguin competències digitals a l’hora de realitzar gestions de manera telemàtica amb qualsevol administració pública. Aquesta mesura sorgeix arran de la migració digital de molts tràmits a causa de la pandèmia i de la bretxa digital que existeix entre la societat. Una mesura necessària, segons explica el regidor d’Ocupació i Empresa de Mataró, Sergi Morales, que a més té voluntat de formar a les persones que s’hi dirigeixin perquè puguin realitzar aquests tràmits de manera autònoma en un futur.

Per poder arribar a més població i fer que sigui el més descentralitzat possible, segons explica Morales, aquest servei es divideix en quatre punts de la ciutat: el Centre Cívic Pla d’en Boet, el Centre Cívic de Molins, el Centre Cívic Cabot i Barba i l’Oficina de Barris al carrer de Blai Parera número 6.

El servei està format per 3 agents TIC i queda cobert de 9 del matí a 8 del vespre. En tot cas també funciona amb cita prèvia que es pot sol·licitar al telèfon 93 702 28 50, o per Internet a www.mataro.cat/tramitaciodigital 

L’Ajuntament destina a aquesta actuació 60.000 € de les partides del pressupost per a 2021 del Pla de reconstrucció social i econòmica.