La reforma de la nova estació de Mataró, més a prop

David Bote s’ha reunit aquesta setmana amb el secretari d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana

L’alcalde de Mataró, David Bote, ha anat a Madrid a presentar el conjunt de reformes que planteja la ciutat per la nova estació ferroviària. Aquesta setmana s’ha reunit amb el secretari d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura.

El Pla de Rodalies contempla tot un seguit d’inversions que es podrien fer fins el 2030, per millorar la xarxa de trens a Catalunya. En la seva segona fase d’execució, entre el 2026 i al 2030, està previst que sigui el torn de la línia R1 al seu pas per Mataró i, segons l’alcalde Bote, ara és el moment de treballar conjuntament amb Renfe, Adif i el Ministeri de Transports per concretar la nova estació. Una reforma que ha de permetre acostar la ciutat al mar, fomentar la dinamització d’aquesta zona econòmicament, posar en valor el  front marítim i aconseguir més llocs de treball.

Entre les concrecions que s’han posat sobre la taula, i a més de la reforma de la nova estació, hi ha el nou pas subterrani situat a l’altura de la Ronda Barceló que ha de donar una nova entrada al Port de Mataró. Pel que fa a la reforma integral de l’estació, aquesta també contempla l’espai de vies que, segons l’alcalde, podria ser més estret per reduir l’espai entre la ciutat i el front marítim.

Segons l’alcalde el Pla de Rodalies segueix avançant i s’han citat en les pròximes setmanes amb el Ministeri de Transports per seguir treballant en la concreció de les accions.

Informa: M.Gómez