Mataró Neta presenta App perquè els ciutadans comuniquin incidències

Fer una fotografia d’una paperera massa plena, enviar-la a través d’una aplicació mòbil i que una brigada d’intervenció ràpida de neteja hi actuï, és l’objectiu final de la nova app que ha presentat l’Ajuntament de Mataró. L’aplicació MataróNeta, que és de descàrrega gratuïta i es podrà instal·lar a qualsevol dispositiu mòbil, permet que el ciutadà pugui comunicar una incidència referent a la neteja o a la recollida de la brossa a Mataró. L’usuari no necessitarà cedir les seves dades personals ni tan sols registrar-se, això sí, haurà de tenir activades les dades d’internet i el servei de geolocalització. Així, davant de la incidència que vulgui comunicar, només haurà de situar-se al plànol de l’aplicació i adjuntar-hi la fotografia que haurà de fer en aquell mateix moment. Un sistema que, segons l’Ajuntament, agilitzarà i prioritzarà la recollida de residus. El regidor d’Espais Públics, Miquel Àngel Vadell, explica que hi haurà quatre brigades d’intervenció ràpida amb equips de dos persones que actuaran en aquest servei de forma directa.

Un cop la brigada ha rebut l’avís hi actuarà per resoldre la incidència i la respondrà a l’usuari també amb una fotografia. A través de l’aplicació també es podrà consultar l’històric de les incidències d’aquell mateix usuari i les estadístiques de les comunicacions pendents o en curs, a cada sector del municipi a través del codi postal. Aquesta nova aplicació, ja disponible tant per iOS com per Android, forma part del pla d’acció per millorar l’estat de neteja i la recollida de residus de tota la ciutat de Mataró.

Informa: M.Gómez