Mataró mostra els serveis que presta i ofereix assessorament al consumidor

El 15 de març se celebra el Dia Mundial de les persones consumidores. En motiu d’aquesta commemoració, l’Ajuntament de Mataró presenta una carta de servei públic de consum. Es tracta d’un instrument que ha de permetre al Servei de Consum de l’Ajuntament, en primera instància comunicar a la ciutadania, de forma clara i efectiva, quins són els serveis que presta i quins són els compromisos que s’assumeixen en la prestació d’aquests serveis. Des de consum s’ofereix assessorament al consumidor ja sigui abans o després de comprar o contractar serveis i en la tramitació de reclamacions en cas de conflicte.  

L’any 2018 el servei de Consum va tractar 4300 casos. Tot i que aquest departament té una trajectòria de 35 anys de funcionament, a hores d’ara encara és una mica desconegut per als ciutadans, segons apunta el cap del servei Xavier Sánchez Moragues. D’altra banda, també ha apuntat que de les 4000 persones que han passat per l’OMIC, Oficina d’atenció al Consumidor, per presentar alguna reclamació, només se n’han resolt un 30 per cent per falta de proves per part del propi consumidor.

El dia 15 de març, Dia Mundial de les persones consumidores, se celebrarà una xerrada per presentar i donar a conèixer entre la ciutadania la carta del servei de consum. També s’està preparant un taller participatiu sobre els drets i deures en l’àmbit del consum.

Informa: L.Fernández / C.Sánchez