Mataró centralitza totes les trucades d’emergència amb el telèfon 112

emergència

El 112 serà a partir del proper dilluns el telèfon únic d’emergències a Mataró. Aquest número passarà ara a centralitzar les trucades, ja siguin per casos de robatoris, accidents, agressions, incendis o emergències mèdiques. Mataró era de les poques ciutats grans, que no centralitzaven les trucades de forma única a través del 112, el telèfon d'emergències de la Unió Europea i que gestiona a Catalunya el departament d'interior de la Generalitat. Amb aquest canvi, el 092 deixarà de funcionar, tot i que seguirà operatiu per remetre les trucades que s'hi facin cap al 112. 

La Policia Local rep anualment, a través del 092, entre 50.000 i 55.000 trucades, de les quals prop de 18.000 (35%) són d'emergència. Ara aquestes trucades d'emergència es derivaran al 112, mentre que la resta s'hauran de fer a la centraleta de la Policia Local. Aquest telèfon 112 dóna resposta immediata les 24 hores del dia els 365 dies de l'any, és gratuït i ofereix atenció en diversos idiomes.

L'objectiu d'aquest canvi és evitar duplicitats a l'hora de gestionar les emergències i no confondre al ciutadà amb números diversos.

Nova Sala de Coordinació Operativa a la Policia Local

La Policia Local acaba de posar en marxa, després d’un període de proves, la nova Sala de Coordinació Operativa, on s’hi derivaran aquestes trucades d’emergència del 112 i renova el seu sistema integrador de comunicacions.

Amb aquesta millora queden integrades totes les comunicacions de la Policia Local, fet que permet un millor treball en xarxa i un seguiment més eficaç dels diversos casos. Aquest nou sistema permet integrar les diferents comunicacions telefòniques, radiotransmissions, i les imatges de les càmeres de trànsit i de seguretat. Escoltem a l’inspector Quesada de la Policia Local.

Aquestes millores formaven part del Pla d’inversió de la Policia Local 2016-2020 i s’hi ha destinat un total de 171.270 euros.

Informa: A. Gual / S. Ruiz