L'Oficina d'Atenció a la Ciutadania celebra 20 anys amb un trasllat a Can Xammar

L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania de Mataró està d’aniversari. Aquest mes de febrer celebra 20 anys des de la seva posada en marxa. Dues dècades en què poc a poc ha anat creixent: de començar amb una oficina a la planta baixa de l’Ajuntament, amb els anys ha obert delegacions als diferents barris de la ciutat. Precisament, el regidor de Serveis Centrals, Juan Carlos Jerez, destaca la proximitat com un dels pilars fonamentals sobre els que s’ha vertebrat l’OFIAC aquests 20 anys, juntament amb la voluntat de millorar la tramitació de gestions entre ciutadania i administració. 

El futur proper de l’OFIAC passa per un trasllat de les oficines que hi ha a la planta baixa de l’Ajuntament al futur Espai Mataró ubicant a Can Xammar. Un canvi que no només serà físic, sinó també funcional. Amb el canvi d’ubicació, també es buscarà que l’Oficina d’Atenció al Ciutadà ofereixi un servei més integral que ara. De fet, l’objectiu final, segons Jerez, és que s’acabi convertint en una àgora on a banda de realitzar gestions, també hi hagi sales destinades a diferents usos, com per exemple realitzar campanyes informatives o divulgatives. Un espai que es preveu que pugui estar en marxa entre finals del 2019 i principis del 2020. 

Un altre dels canvis que ha encarat l’OFIAC aquest 2019 és el d’implementar l’administració electrònica. Un sistema que de manera oficial es va instaurar a l’Ajuntament l’1 de gener i que vol afavorir que la ciutadania pugui realitzar tràmits i gestions de manera telemàtica o telefònica.