La perspectiva de gènere i les plataformes online centren el Dia Mundial de la Televisió

“A nivell periodístic es necessita fer un esforç per incorporar la perspectiva de gènere en les informacions que oferim als espectadors”. Aquesta ha estat la reflexió que ha fet la periodista i analista de gènere Marta Roqueta, una de les ponents del magazine que ha organitzat el TecnoCampus amb motiu del Dia Mundial de la Televisió. Roqueta opina que poc a poc el pes de les dones a la televisió està canviant, agafant més pes a les ficcions i hi ha més “narratives que reflecteixen les realitats que viuen les dones”. A nivell periodístic, tot i reconèixer que cada cop tenen més presència ja que hi ha més dones ocupant alts càrrecs, Marta Roqueta creu que hi ha notícies que també s’haurien d’explicar en clau de gènere.

El que també està canviant és com consumim la televisió. Plataformes online de Vídeo Sota Demanda com Filmin, Netflix, Prime Video o HBO estan creixent de manera exponencial. Sobre aquest tema també se n’ha parlat en una de les taules rodones que han tingut lloc durant l’acte conduït pel periodista Roger de Gràcia. Tot i el creixement d’aquest tipus de plataformes, el cofundador de Filmin, Jaume Ripoll, creu que el seu consum no s’imposarà de manera immediata sobre la televisió tradicional, sinó que conviuran en paral·lel durant molt temps.

Durant el magazine especial del Dia Mundial de la Televisió, que s’ha emès per streaming, també han intervingut la paraula la comunicadora, productora, editora i professora del TecnoCampus Anna Tarragó, la crítica de sèries de televisió a Serielizados.com i redactora de Mèdia al diari Ara Alejandra Palés; i el director de BTV Sergi Vicente.

A més de les taules rodones, s’ha pogut visualitzar els treballs finals del grau de Mitjans Audiovisuals i els assistents han fet un rànquing de programes de televisió. 

 

Informa: S.Ruiz