La gestió del Mataró Bus s'hauria de fer a través d'un operador privat amb flota pròpia

Un estudi determina que el sistema del servei de Mataró Bus més adient per la ciutat de Mataró hauria de ser oferir el servei mitjançant un operador privat, al qual se li transfereixin els riscos d’oferta i de demanda a canvi d’una compensació anual fixa, i adjudicar la propietat de la flota d’autobusos  també a l’empresa privada i no pas a l’Ajuntament.  Això és el que s’extreu de l’estudi elaborat per l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) que va demanar el propi Ajuntament. En aquest estudi s’han analitzat sis alternatives de gestió valorant el cos d’explotació, la qualitat del servei i eficàcia, la capacitat d’adaptació al canvi, tecnologia i innovació i l’aportació municipal. 

De fet, Mataró és el primer cas d’aplicació pràctica del què han anomenat  “la guia BusVALUA@AMTU”, que s’ha elaborat a través d’aquesta entitat que compta amb 91 municipis adherits i el Centre d’Innovació del Transport (CENIT). El cas de Mataró però, s’han de tenir en compte altres component. Des de l’Ajuntament alerten que amb l’estudi a la mà valoraran amb la resta de grups quin és el model a implementar a la ciutat. Volen, a més, que es tingui en compte els conflictes laborals que han existit en la concessió actual.
 
El servei de Mataró Bus actual el gestiona una empresa privada per concessió municipal  i el contracte finalitza el 31 de desembre tot i que el consistori creu convenien prorrogar el servei a l’espera de decidir quin nou model de gestió s’implementa.  Recordem que la prestació del servei de transport urbà és una competència de titularitat pública i obligatòria per als municipis amb més de 50.000 habitants.

Informa: M.Gómez