L’Ajuntament aposta per a un servei públic de transport de qualitat

Mataró Bus

L’Ajuntament aposta per a un servei públic de transport de qualitat. VOLEMataró ha presentat una Proposta de Resolució per al ple d’aquest mes de gener per un servei públic de transport de qualitat. Una revisió que, segons explica la portaveu Montse Morón, proposi la recuperació d’alguns serveis, línies i horaris que es van retallar el 2012. El govern reconeix un retard en el Pla de Mobilitat que afecta a tot el replantejament del Mataró Bus però, amb la millor tessitura económica general i la recuperació del volum de usuaris, s’ha afegit a la proposta.

La proposta s'ha aprovat amb el suport de tots els grups excepte CiU que, com ha volgut deixar clar la regidora Núria Calpe, s'ha de tenir en compte que si es potencia el Mataró Bus, s'haurà d'augmentar una partida al pressupost per a poder-ho fer.

En la mateixa sessió, la CUP també ha presentat una Proposta de Resolució per a la recuperació de l’abonament local del Mataró Bus que ha prosperat. Defensen que la recuperació de viatgers des de 2012  ajuda a fer nous plantejaments. La Candidatura d’Unitat Popular creu que s’ha de fer una reducció d’un 22 per cent del preu de la T10 del Mataró Bus, igual que es va fer fa un temps amb el bitllet senzill, que va pasar dels 2,10 euros a 1,70 cèntims.

També es va donar compte de l'aprovació d'una Declaració Institucional de rebuig a l’augment de tarifes i al sistema de finançament del transport públic.

Informa: O.Debat