"Jo us veig", una campanya per trencar amb els mites de l'autisme

Barreres mentals, estigmes, mites, imatges preconcebudes. Tot això és el que cal trencar, segons la Fundació Junts Autisme, per tal de fer visible un trastorn que cada vegada afecta més persones. En 10 anys han atès prop de 1.700 famílies. Van començar acompanyant-les, orientant-les i oferint activitats d’oci i de lleure, i actualment la seva tasca engloba tot el cicle vital, des del diagnòstic fins al traspàs a la vida adulta. Aquest dilluns era el Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme, i des de l’entitat maresmenca ho han aprofitat per explicar què és i què comporta aquest trastorn. 

Un rebuig que prové del desconeixement i que afecta al complet el dia a dia de tota la família. Per això han creat la campanya “Jo us veig”, per visualitzar l’autisme. Ho han fet amb un vídeo difós a través de les xarxes socials, hashtag inclòs, convidant a tothom a participar-hi. L’Ajuntament de Mataró i els seus regidors s’hi han sumat, publicant un vídeo on proclamen el lema de l’acció. Amb tot plegat, la coordinadora de la campanya, Marta Campo, explica que és important que la societat cada vegada entengui més i millor l’autisme, ja que no hi ha trets físics característics en les persones que estan afectades per aquest trastorn.

Des de Junts Autisme insisteixen en la importància d’un diagnòstic precoç, la bona atenció i l’acompanyament a l’escola. També recorden que cal trobar mecanismes comunicatius per afavorir un dret universal, el de la inclusió.

 

Informa: L.Cera/ S.Ruiz