El Síndic de Greuges atén més d'una vintena de queixes a Mataró

El Síndic de Greuges va rebre ahir 32 visites en la seva estada al Centre Cívic de Rocafonda-El Palau. D’aquestes visites, es van presentar 24 queixes i es van fer 8 consultes. Entre les problemàtiques plantejades, es van tractar qüestions relacionades amb la sanitat, l’urbanisme, els serveis socials, l’àmbit tributari i el consum de gas, electricitat i telefonia. A més, 5 de les 24 queixes van anar dirigides a l’Ajuntament de Mataró. Segons explica l’assessor tècnic del Síndic de Greuges Ton Clapés, després de recollir aquestes queixes és requerirà informació sobre els problemes plantejats a les entitats responsables i, si és necessari, quines mesures ha de prendre l'afectat o suggerir a les administracions o les empreses noves maneres de procedir.

Per presentar consultes o queixes al Síndic, es pot fer tan de manera presencial a les oficines que té a Barcelona, com de manera telefònica o on-line. A banda, com en el cas d’avui a Mataró, aquest òrgan també realitza cada mes visites a diversos municipis catalans. 

 La Coordinadora en defensa de la Sanitat Pública de Mataró i Maresme, a través d’un comunicat als mitjans, ha fet pública la seva visita al Síndic de Greuges. La Coordinadora demana poder ser present al Consell Rector del CSdM, com va acordar el ple del 3 d’abril del 2013, i més implicació de les administracions per a posar en marxa un nou equipament pels serveis Sociosanitaris del Maresme Central, un Centre d’Urgències d’Atenció Primària i l’ampliació dels CAP’s de Cirera i Rocafonda.

A més, la mesa triangular del CAP de Rocafonda va fer entrega també d’un document en què denuncien la situació en la que es troba el centre, amb una plantilla, segons diuen, “afectada per la situació d’Incapacitat temporal i permisos de diversos professionals”.

Informa: S.Ruiz