El Maresme comença el curs amb més autonomia dels centres i plurilingüisme

Carmina Pinya, a la presentació del curs el 8 de setembre a Mataró.

Al Maresme, el curs escolar 2017-2018 ha començat aquest dimarts amb més de 90.000 alumnes matriculats a Infantil, Primària i Secundària, segons la Generalitat. Tres quartes parts d’aquest alumnat corresponen a escoles públiques; la resta a centres concertats o privats.  Les dades no inclouen encara el número d’alumnes dels cursos formatius, la formació d’adults o les escoles d’idiomes, que encara en període de matriculacions.

La directora dels Serveis Territorials d’Ensenyament al Maresme i al Vallès Oriental, Carmina Pinya, ha explicat que el nou curs s'ha iniciat a les dues comarques amb 574 docents més que l’any passat – contractats tots ells d’acord "amb les necessitats" de cada escola i institut- i amb més autonomia dels centres i el reforç dels seus equips directius - "ja que un bon lideratge pedagògic incrementa en un 30% els bon resultats dels alumnes". Però també ha començat amb nous programes, alguns d’ells per reforçar el plurilingüisme. Segons Pinya, la Generalitat no vol que els alumnes catalans parlin només "català, castellà i anglès", per això s'està començant a aprofitar el fet que molts alumnes tenen d'altres llengües vehiculars diferents, com poden ser l'àrab o el xinès.  

Com els últims anys, la Generalitat torna a apostar aquest curs per ensenyar anglès a les escoles no només quan toca estudiar-lo a l’aula, sinó també quan es fa educació física o ciències, per facilitar l'aprenentatge d'una manera més fàcil. De la mateixa manera, s'aposta per fer arribar les matemàtiques i la tecnologia al major nombre d’alumnes, sobretot a l’ESO, que és on des de fa un anys s’està incrementant el número de matriculacions, a diferència del que s'està registrant a P-3. 

Pel que fa a les obres i d’altres inversions al Maresme, aquest curs s’han construït tres nous edificis i se n’han ampliat o reformat tres més. A Mataró, s’ha inaugurat  l’Escola Angeleta Ferrer, s’ha ampliat l’Institut Alexandre Satorres i s’ha construït l’Institut Les Cinc Sénies, encara en mòduls. El Govern ha prioritzat la construcció d'aquest institut, "d'acord amb l’Ajuntament", segons ha explicat Carmina Pinya", tot afegint que així es vol evitar "la massificació" d'altres instituts escola de la ciutat.  

Pinya també ha destacat la importància de l’educació especial, la formació professional i la col·laboració de moltes empreses de la comarca, que permeten els alumnes fer pràctiques i poden accedir al mercat laboral.