Debat sobre comerç del setmanari Capgròs

Capgròs

El setmanari Capgròs planteja una sèrie de debats sobre els temes principals de la ciutat de Mataró com el comerç, la seguretat i l’economia en el marc de la celebració dels seu 35è aniversari.

La primera trobada va tenir lloc ahir a l’Ateneu de la Fundació Iluro per abordar el comerç a la ciutat. Per parlar d’aquesta situació, Capgròs va plantejar un col•loqui amb actors del sector del comerç. D’una banda un comerciant del centre de Granollers, ciutat on el model de comerç al centre està consolidat. Amadeu Barbany,  propietari de les botigues Barbany i Dracs de Granollers i que va ser coordinador de la secció de comerç del Pla Nacional de Valors de la Generalitat, assegura que el comerç és una relació personal i no només una venta econòmica. Destaca també la interrelació del comerç amb l’activitat social i cultural a la ciutat, un compromís molt present entre els comerciants de la capital del Vallès Oriental.

Per la seva part, Yolanda Bassat, ha destacat el fet que el comerç del centre no ha de competir contra grans centres comercials com és el cas del Mataró Parc. S’ha de buscar la diferenciació pels projectes vinculats amb el comerç de proximitat. També apunta que la tendència dels grans supermercats a Estats Units està en regressió. Piluka de Echegaray, personal shopper, s’ha manifestat en el mateix sentit: especialitzar-se i aportar un propòsit associat a la venda d’un producte.

Els debats, moderats pel periodista Vern Bueno, tindran dues edicions més. El dos de maig per parlar d’economia i el dia nou sobre seguretat.

Informa: O.Debat/ L.Barrosso/ J.Peñaranda