Un centre de la ciutat més ampli i pacificat per al 2020

La implementació del Pla d'Impuls del Centre comportarà en un curt termini la conversió en zona de vianants del carrer Sant Josep i la posada en funcionament del projecte de la Riera sense cotxes. Un procés que s'iniciarà amb la posada en marxa de les zones reservades per a la Distribució Urbana de Mercaderies (DUM) i que es complementarà amb altres mesures que es donaran a conèixer ben aviat. Aquest projecte no només implicarà la pacificació d'aquest vial, que avui dia és una zona de pas de vehicles habitual, sinó que també buscarà eixamplar-lo, quedant emmarcat a la part superior amb l'edifici del Cafè Nou i fent-lo créixer a l'altre extrem cap al carrer Cooperativa. En aquest punt, la previsió és que es perdi un carril al Camí Ral en el tram que va del carrer Lepanto al Cooperativa i així poder fer créixer la vorera.

El Pla d'impuls s'anirà aplicant de forma progressiva al llarg del mandat, amb una inversió anual d'1 milió d'euros. En un mig termini la previsió és fer un pas més en aquest procés de pacificació i convertir en zona de vianants el carrer Argentona, des de la Riera i fins al carrer Isern. Totes aquestes actuacions es troben recollides dins el projecte guanyador del Pla d'Impuls del Centre "Mataró, ciutat ideal" que proposa una xarxa de carrers per a vianants on es faci valdre l'espai urbà i els elements patrimonials i arquitectònics. Tal com explica el govern, la implementació de tots aquests canvis respon a l'aposta que es fa per un model de ciutat amable que vagi d'acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible acordats l'agost de 2015 i impulsats per les Nacions Unides.

Informa: A.Gual