Reforç de les hores punta del servei d'autobus entre Mataró i Barcelona amb dos vehicles addicionals

Gent dempeus o asseguda a les escales són dues imatges habituals en el servei de la línia E11 d’autobús que connecta Mataró amb Barcelona. Una situació provocada per la sobreocupació que es produeix a les hores punta en ambdues direccions. Per intentar pal•liar aquesta problemàtica, des d’avui el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat reforça les hores punta del servei de matí amb dos vehicles addicionals. Un reforç que arriba després de les queixes que s’han produït les últimes setmanes per part dels usuaris. Un dels col•lectius afectats és el d’estudiants universitaris. De fet, els alumnes del TecnoCampus asseguren que hi ha dos moments crítics: al matí anant a classe i a les 14h, quan molts acaben les classes i s’aglutinen a la parada de Porta Laietana. Una aglomeració que creuen que acaba posant en risc la seva seguretat pel fet d’anar drets per l’autopista. 

Una opinió que comparteix també l’alcalde de Mataró, David Bote, que va reclamar la setmana passada al Secretari General d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, que es revisessin les condicions de la línia de bus exprés Barcelona-Mataró.
La qualitat del servei i la seva millora els últims anys són els que han provocat un augment d’usuaris que s’ha traduït en la sobreocupació del servei en hores punta. Aspectes com la puntualitat o les poques incidències que pateix són els que fan que els usuaris optin per decantar-se per aquest mitjà de transport en detriment d’altres transports públics. 

Des del Departament de Territori i Sostenibilitat també asseguren que s’està treballant amb l’Empresa Casas per valorar l’increment de demanda que ha tingut el servei aquest any i estudiar quins altres reforços es poden activar.

Informa: S.Ruiz