Mataró s’adhereix a la campanya “World’s Big Sleep Out”

El proper 7 de desembre tindrà lloc a tot el món l’acció “World’s Big Sleep Out”. Aquesta campanya promoguda per l’organització “Social Bite” convida a la gent a dormir una nit al carrer per donar visibilitat, crear consciència sobre les persones sense llar i recaptar diners per combatre la problemàtica. La Junta de Portaveus ha aprovat per unanimitat la Declaració Institucional presentada per Junts per Mataró que demanava sumar-se a la campanya i sensibilitzar sobre aquesta problemàtica. Per falta de temps per coordinar-se amb les entitats del tercer sector per organitzar activitats al voltant d’aquesta campanya, s’ha acordat adherir-se a l’acció al 2020.

El portaveu de Junts per Mataró, Alfons Canela, reconeix la bona tasca que ha fet la ciutat conjuntament amb les entitats del tercer sector per resoldre aquesta situació. Creu important, però, que quedi palès que Mataró empatitza amb  el problema i ser un exemple per d’altres municipis.

A Mataró l’any 2017, quan es va realitzar l’últim recompte, hi havia una quarantena de persones sense llar. A nivell català, segons un informe de l’any 2014 de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, el nombre de persones que viuen al carrer o en centres d’acollida és de 5.433. Una xifra que es multiplica per nou comptant les persones que pateixen una situació d’infrallotjament.

L’infrallotjament és un dels problemes que la Declaració Institucional també demana radicar de la ciutat. En aquest sentit, la portaveu d’En Comú Podem Mataró i regidora d’Habitatge, Sarai Martínez, apel·la a la Generalitat i al govern espanyol a emprendre mesures per resoldre la situació o dotar de més competències als municipis perquè puguin pal·liar la problemàtica.

Ciutats com Madrid, Nova York, Londres, Chicago, Nova Delhi, Dublín, Oslo  o Brussel·les són algunes de la cinquantena que ja s’han adherit al moviment. Una campanya que també rep el suport de celebritats com Helen Mirren o Will Smith.

 

Informa: S.Ruiz