Mataró demanarà la revisió de les zones tarifàries i millores en el servei de transport públic interurbà

transport

L'Ajuntament demanarà al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat més diàleg per plantejar millores en relació amb el transport públic interurbà, sobretot en la connexió entre la ciutat i Barcelona. De la mateixa manera, des del consistori també tenen previst adreçar-se a l'Autoritat de Transport Metropolità per reclamar, una vegada més, que Mataró passi a ser zona tarifària 2 i així reparar el greuge que fa temps pateix la ciutat respecte a d'altres similars de l'Àrea Metropolitana. Tot això ho acordava dilluns la Junta de Portaveus amb els vots favorables del PSC, ERC i Ciutadans i les abstencions d'En Comú Podem Mataró i Junts per Mataró. La declaració institucional, presentada pel PSC, respon com explica el seu portaveu Xesco Gomar, a la falta de diàleg que hi ha hagut amb el territori a l'hora de decidir aplicar restriccions al trànsit per posar en funcionament la zona de baixes emissions a la capital catalana.

Una Declaració Institucional, que com dèiem, ha comptat amb el suport del PSC, ERC-MES i Ciutadans. En el cas dels republicans, el seu portaveu, Francesc Teixidó, destacava la importància de fer front comú per aconseguir que aquest greuge es corregeixi com més aviat millor i críticava que la proposta de nous títols emesa per l'ATM es troba totalment centrada en la ciutat de Barcelona i els seus habitants i descuida ciutats com Mataró. Per la seva banda Crisitna Sancho, líder de Ciutadans recorda als socialistes, que tant a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, com dins l'Autoritat de Transport Metropolità el seu partit va votar a favor de la creació d'aquests nous títols de transport.

Per la seva banda, tant En Comú Podem com Junts per Mataró s'han abstingut. En el cas del partit encapçalat per Alfons Canela, aquest mostra la poca confiança vers la declaració i afirma "témer que aquesta acabarà en paper mullat" i demana que l'alcalde encari el problema amb valentia.

En el seu moment, amb la presentació dels nous títols de transport per part de l'ATM a finals de 2019, tant govern i oposició ja havien mostrat el seu disgust.

Informa: A.Gual