L'Ajuntament anuncia millores al Mataró Bus i una pròrroga del contracte

L’Ajuntament de Mataró millorarà el servei del Mataró Bus a partir de l’1 de gener del 2020. Així ho han anunciat aquest matí l’alcalde de Mataró, David Bote, i el regidor de mobilitat, Juan Carlos Jerez. Les millores arribaran en la freqüència de pas de les línies 1 i 2, les dues més utilitzades. La previsió és rebaixar de 19 a 15 minuts el pas per parada introduint un autobús més per línia. També es recuperarà el servei de caps de setmana i festius de les línies 4 i 7, que connecten respectivament Cirera i Cerdanyola amb el centre de la ciutat. Un servei que s’havia perdut l’any 2012. També es recuperaran les parades Peiró, Centre Cívic Cirera i Jaume Ferran de la línia 4 Joan. D’aquesta manera, el consistori vol adaptar el servei del Mataró Bus als usos i necessitats de la ciutadania. Juan Carlos Jerez és el regidor de Mobilitat.

Per poder començar a aplicar aquestes millores, el consistori ha anunciat també una nova pròrroga d’un any del contracte del Mataró Bus. L’actual moratòria es va aprovar per Ple el mes de setembre i finalitzava el 31 de desembre. Amb la nova pròrroga, el contracte s’allargarà fins al 31 de desembre del 2020. El regidor de Mobilitat ha explicat que les dades actuals del Mataró Bus són positives i és per això que s’ha decidit estendre un any més el contracte mentre s’estudia com ha de ser el plec de condicions de la nova contractació.

Durant la presentació d’aquestes millores, l’alcalde i el regidor de Mobilitat han explicat que està previst que el 2021 la línia 3 arribi la zona del TecnoCampus i el polígon del Rengle i millorar la freqüència de pas de la línia 5, sempre que el pressupost ho permeti.

De moment el que no té, de moment, data fixada són altres millores d’accessibilitat relacionades amb el Mataró Bus, com les escales mecàniques que havien de salvar el desnivell que hi ha entre Via Europa i Cirera.

 

Informa: S.Ruiz/ A.Gual