La Generalitat analitza si calen més reforços a la línia d'autobús entre Mataró i Barcelona

La demanda del servei de bus interurba que uneix Mataró amb Barcelona ha crescut un 20% en els últims 3 anys. Unes xifres que han obligat a reforçar el servei en diverses ocasions, la última fa escasses setmanes, quan es van incorporar dos vehicles més per cobrir el recorregut que fa l'exprés 1.1 durant l'hora punta del matí. El ràpid creixement de la demanda porta sovint a que es repeteixin imatges de persones dretes dins del bus a hora punta, o d'altres que no poden pujar perquè el vehicle va massa ple. Una situació sobre la que fa temps es treballa per posar-hi remei. Així ho ha afirmat aquest matí al programa d'aquesta casa El Mirador, el sots director general de transport Públic i Mobilitat Benjamí Cubillo, qui ha afirmat que, tot i aquest últim increment de vehicles, s'està fent ara una anàlisi detallat sobre el servei per tal de saber si cal reforçar alguna altra franja horària.

Una altra dada que dóna Cubillo és que des del passat 2014 i fins aquest 2018 s'ha incrementat la flota d'aquest bus express en un 60%. Un servei al que ara mateix la Generaltitat hi destina 1 milió d'euros, cosa que fa qualsevol ampliació o increment del servei requereixi una nova aportació de diners públics.

A Mataró l'explotació del servei la porta l'empresa Moventis, tot i que el responsable últim del servei és la Generalitat.

Informa: A.Gual 

Tags: