L’ajuntament vol convertir la N-II en un carrer urbà

El Conseller de Territori i Sostenibilitat Damià Calvet i l’alcalde de la ciutat David Bote han signat aquest migdia la cessió de la nacional II al seu pas per Mataró. Aquest tram de 3,66 quilòmetres des de la Riera de Sant Simó i fins a la Riera d'Argentona passarà ara a ser de titularitat municipal, amb la intenció de poder pacificar aquest vial que ara suporta un trànsit diari de més de 30.000 vehicles. Aquesta cessió dona resposta a una demanda històrica del consistori mataroní, que ara no haurà de entendre’s amb la Generalitat per decidir sobre aquest tram de carretera. A falta que s'acabi de definir el projecte, no es descarta l'opció que el vial pugui perdre algun carril en tot aquest procés, com ja ha avançat el conseller Calvet. La intenció és, com ha afirmat l'alcalde, que aquest tram de nacional II serveixi "bàsicament per alimentar el transit de la ciutat".

A part de pacificar la via també es buscarà millorar la connectivitat amb Tecnocampus, l'estació o el port. En aquest punt agafa importància la reurbanització del sector Iveco-Pegaso, que servirà també per connectar aquests espais. En aquest cas i pel que fa als costos d'urbanització dels entorns, aquests aniran a càrrec dels inversors privats que operen en el sector. La resta, els que corresponen a l'altra banda de la via, s'assumiran amb diners públics.

La cessió es farà en dos trams, el primer entra la riera d'Argentona i el Cargol, que ja queda efectuada amb la signatura d'avui. L'altre, Entre el Cargol i la riera de Sant Simó, que es farà d'aquí a un termini màxim de dos anys, una vegada la Generalitat hagi construït la rotonda prevista al capdavall de la riera de Sant Simó.

Informa: A.Gual