Els barris que més reciclin tindran incentius per a les seves escoles

"Mataró cívica i activa” és el nou projecte que arrenca a la ciutat amb l’objectiu d’augmentar la recollida selectiva de residus. L’any 2017 el municipi va recollir selectivament un 31 per cent dels seus residus, lluny de l’objectiu que marca el Programa de Prevenció i Gestió de Residus de la Generalitat pel 2020 del 60 per cent o també el de la Comissió Europea, que és del 50 per cent. És per això que ara, en busca de fomentar el reciclatge, especialment amb el vidre, el plàstic i el paper, s’impulsa un nou projecte que comença com a prova pilot als barris de Rocafonda i Pla d’en Boet, que en xifres del 2017 tenien una recollida selectiva del 32 i el 26 per cent respectivament. Així, es preveu que l’Ajuntament de Mataró aconsegueixi implicar als ciutadans amb l’objectiu de premiar a les escoles dels barris que més reciclin amb sortides culturals i educatives gratuïtes per als escolars o altres projectes comunitaris triats pels propis veïns. 

Es proposa en aquests dos barris, de moment, arribar al 40 per cent de la recollida selectiva dels seus residus i per això l’Ajuntament planteja destinar el 50 per cent dels ingressos que rebi pels quilos de residus selectius a les pròpies escoles i la resta, a la millora de la neteja a aquestes zones.  És per això també que a les escoles, en concret a la de Rocafonda, Germanes Bertomeu, l’Institut Escola Àngela Bransuela, el Camí del mig i Torre Llauder, ja s’hi ha col•locat un marcador perquè s’hi puguin anotar les dades mensuals. Un projecte que està previst que s’allargui fins a finals del curs escolar i que pretén transmetre valors socials i retornar els diners al barri. 

El novembre del 2017 els barris de Vista Alegre i Via Europa es trobaven al 37 i 38 per cent de recollida selectiva mentre que el barri de Cirera es trobava només al 17 per cent. Ara, a partir del gener, el passatge s’efectua diàriament i les dades s’actualitzaran al mateix moment. 

Per poder tirar endavant el projecte s’han plantejat diferents accions, algunes destinades als veïns, altres als establiments comercials, als mercats de marxants o als equipaments municipals i diferents línies de comunicació generals per informar de la campanya.

Informa: M.Gómez