El Pla de Mobilitat passa el primer tràmit al Ple

Aprovat inicialment el Pla de Mobilitat de Mataró. Un document que s’ha estat treballant al llarg de tot el mandat i que ha patit diversos endarreriments. De fet, arriba al final del mandat, un punt aquest que ahir tots els grups de l’oposició van retreure al govern del PSC. El mateix regidor de mobilitat, Juan Carlos Jerez, ho va reconèixer durant la seva intervenció per presentar els principals punts d’aquest pla que es va començar a plantejar ja durant l’anterior mandat, quan Núria Calpe era la regidora responsable de l’àrea. Entre els principals objectius que es marca, el Pla busca fomentar una mobilitat sostenible. En aquest sentit, el document planteja que l’any 2024, el 50% dels desplaçaments es facin a peu o en bici, reduir fins el 35% l’ús del vehicle privat i augmentar l’ús del transport públic en un 15%.

Com dèiem, l’opinió de tots els grups de l’oposició va ser unànime a l’hora de retreure al govern la tardança en què aquest document s’ha portat a aprovació. En el que també van estar d’acord les formacions és en la posada en marxa del pla de forma immediata per poder aconseguir els objectius que es marca. A favor hi van votar els regidors del PP, Ciutadans i la no adscrita Sarai Martínez. Tant José Manuel López (PP) com Juan Carlos Ferrando (C’s) van considerar la necessitat de fer canvis en la mobilitat, donant prioritat als vianants però sense estigmatitzar els usuaris d’altres opcions de transport.

Com també va reclamar Sarai Martínez, des de la CUP, el cap del grup municipal Juli Cuellar, va reclamar que s’afavoreixin, més encara, els desplaçaments a peu a la ciutat. Per Juli Cuellar calen carrers més amables i això passa per ser més restrictius amb l’ús del vehicle privat perquè, va assegurar “els cotxes abusen dels carrers”.  Per Mònica Lora de Plataforma per Catalunya, el pla només segueix apostant per un afany recaptatori mantenint, entre altres, les zones blaves a la ciutat.

La manca de debat polític, la hipoteca que representa pels futurs governs de la ciutat i la falta de definició de les partides pressupostàries concretes que es necessiten per tirar-lo endavant han estat pals a les rodes per aquest pla. En tot cas, apuntava Francesc Teixidó (ERC-MES) que el pla arribava a aprovació mancat d’il·lusió. Com també ho apuntaven Quim Fernández, de CiU i Montse Morón de VoleMataró. 

Van ser els vots favorables dels regidors del PSC, Ciutatdans, PP i la regidora no adscrita Sarai Martínez; i les abstencions de la resta de grups municipals el que va permetre que el pla tiri endavant de forma inicial. De fet, ara s’obre un període de 45 dies d’exposició pública en el que es podran fer esmenes i aportacions al text.

Informa: C.Salad / R.Raventós