El govern es planteja treballar en una normativa per regular les VTC

El govern estudia treballar en una normativa per regular les VTC a la ciutat. Així ho ha afirmat el regidor de serveis centrals i contractació pública Juan Carlos Jerez, a micròfons de Mataró audiovisual. La recent notícia de l'arribada de Cabify a Mataró, sumada a la d'Uber fa uns mesos, va precipitar aquest passat dijous una reunió entre el sindicat de taxis de Mataró i el Maresme, l'alcalde David Bote i el regidor Jerez. Una trobada en la qual el govern va mostrar el seu suport al sindicat alhora que es va comprometre a plantejar-se treballar en una normativa pròpia per regular els VTC. La intenció és poder modificar el temps d'antelació amb el que s'ha de fer una reserva o establir en quins llocs es poden posar aquests vehicles per oferir el seu servei. En aquest sentit, i si s'acaba tirant endavant el procés per fer aquesta normativa pròpia, Jerez afirma que caldrà estar atent als municipis que ja han fet aquest pas.

El decret aprovat pel Govern de la Generalitat a principis d'any fixava que les ciutats podien expedir una llicència de VTC per cada 30 taxis. En el cas de Mataró això representaria 3 llicències. L'ajuntament però, no n'ha donat cap encara i és que l'arribada de Cabify a Mataró s'ha fet amb una reordenació de les llicències interurbanes de les quals ja disposa l'empresa.

Avui dia el sector del taxi està regulat com un servei públic, amb unes tarifes fixades per l'administració, com també els dies de descans o els horaris de treball. Una regulació que contrasta amb les de les VTC i que a parer del sindicat de taxistes comporta una competència deslleial.

Informa: A.Gual