Ampliar recorreguts i augmentar les freqüències, millores que proposa el govern pel Mataró Bus

El govern presenta una proposta per millorar el servei de Mataró Bus, amb previsió que pugui ser aprovada i es comenci a aplicar l’1 de gener de 2019. Entre les millores previstes es contempla augmentar la freqüència de pas, reduint la mitjana d’espera dels 20 als 15 minuts i ampliar els serveis del cap de setmana i festius. Una millora, que obligarà a augmentar la flota dels 23 autobusos actuals a 30. A nivell de línies, els principals canvis que es contemplen són la recuperació del traçat històric de la línia 4, el canvi de recorregut de la línia 5, per convertir-lo en un autobús llançadora cap a l’Hospital de Mataró o l’ampliació del recorregut de la línia 3, per integrar a la xarxa els sectors del Tecnocampus i el Rengle. Una proposta de millora que implicaria augmentar l’aportació anual que es fa al servei en un 14%, passant dels 3.310.000 euros als 3.800.000. Aquesta proposta s’ha explicat aquest matí davant els diferents grups municipals, perquè es pugui començar a debatre i tot seguit s’ha fet la presentació a la premsa.

A la proposta també queda recollida la recuperació d’un títol propi pel Mataró Bus, que en el seu format de targeta de 10 viatges, tindrà un cost de 8,25 euros, un 20% inferior al preu de la T10 d’una zona del sistema tarifari integrat.  Com a mesures de mobilitat complementaries a la proposta, també es contempla la instal·lació d’escales mecàniques en barris amb pendents accentuades, com poden ser Cirera, La Llàntia o Molins o l’ús de semàfors intel·ligents per donar fluïdesa al trànsit i contribuir en la millora de la freqüència de pas.Totes aquestes millores es troben incloses dins el Pla de Mobilitat, tot i que es buscarà la seva aprovació de forma independent, perquè es puguin concretar el més aviat possible. Pel que fa al pla, el govern afirma que intentarà la seva aprovació abans de la fi del mandat.

Una proposta de millora que es fa coincidir amb l’extinció de l’actual contracte amb l’empresa que ofereix el servei del Mataró Bus, i amb la necessitat de convocar un nou concurs públic. En aquest sentit el govern proposa  la figura jurídica de la Societat Mercantil d’Objecte Únic, on l’empresa concessionària sigui la que assumeixi el risc si no es compleixen les previsions i on l’Ajuntament tingui una participació minoritària del 5%, per poder tenir un accés més directe al funcionament del servei.

 

Informa: A.Gual/ S.Mesa