El comerç de proximitat aposta per seguir desenvolupant el centre de la ciutat

El comerç a Mataró busca solucions per recuperar els millors registres de vendes. Des de la Unió de Botiguers apunten que el 2017 ha estat un any atípic en què els números no han millorat gaire respecte èpoques anteriors, tot i que la campanya de Nadal ha permès maquillar-los. El president de la Unió de Botiguers, Jordi Novo, afirma que factors com el Black Friday o el procés sobiranista han influït en les vendes, ja sigui de manera positiva o no.

Segons Novo, el comerç representa el 20% de llocs de treball de Mataró i, si li sumem la restauració, la xifra puja fins el 27%, gairebé una tercera part de la capacitat productiva de la ciutat. És per això que des de la Unió de Botiguers asseguren que Mataró ha d’imposar-se reptes de futur per aconseguir que sigui una ciutat atractiva per a gent de fora. Com apunta Ignasi Guàrdia, vice-president de Boulevards Matataró, fer places de d’aparcament ‘low cost’ i invertir en infraestructures poden ser solucions en el desenvolupament del comerç del centre.

Tant Novo com Guàrdia creuen que Mataró està en el camí correcte en quant al comerç local, però cal potenciar-lo més. Asseguren que el futur passa per donar importància als petits comerciants perquè la tendència mostra que el comerç de proximitat anirà a l’alça els propers anys. La clau, segons diuen, és aconseguir que la gent vulgui acostar-se a la ciutat, passar-hi el dia i comprar.

Informa: M. Rodríguez