Augmenta l'ocupació hotelera a Mataró l'últim any

L’ocupació hotelera creix a Mataró respecte a l’any passat. Segons dades provisionals de l'ocupació hotelera facilitades per l’Ajuntament, a finals de maig la ciutat de Mataró ja havia rebut més de 20.000 visitants i s’havien registrat més de 35.000 pernoctacions, un 18% més que en el mateix període de l’any 2016.  A data d'avui, l'Ajuntament encara no té les xifres comparatives globals entre el 2017 i el 2016, però es preveuen positives, ja que la majoria dels hotels que han consultat havien millorat l'ocupació fins al 15 d'agost. 

La xifra és important perquè posa en valor els atractius turístics de Mataró. Des de l’1 de maig fins al 31 d’agost, per exemple, l’Hotel Atenea Port Mataró va registrar una ocupació mitjana del 93,2 %, gairebé tres punts més que el mateix període de l'any anterior. Segons la directora de l’hotel, Marta Marimon, només al juny – quan reben sobretot clients que viatgen per qüestions laborals - ja havien registrat un 8% més d’ocupació que el 2016. L’Atenea Port Mataró rep molts clients d’empreses al juny i juliol, però a l’agost, atenen sobretot famílies, moltes de les quals són del nord d'Europa. La directora de l’hotel ha explicat que hi ha dos factors clau que fan que els turistes triïn la capital del Maresme per passar-hi les vacances: "la tranquil·litat de la ciutat i la seva proximitat amb Barcelona".

D'acord amb les dades de l’Ajuntament, aquest estiu ha millorat en ocupació un altre hotel de la ciutat: el New Hotel Colon. Fins al 15 d’agost havia registrat una ocupació mitjana del 84%, quasi una tercera part més que l’estiu passat, quan assolia un 50,7%. Una xifra similar havia obtingut fins al 15 d'agost l'Hotel URH Ciutat de Mataró, amb un 81,5%, Pel que fa al Càmping Barcelona, també hi ha hagut una millora de les dades ocupacionals, ja que s'ha passat del 51,6% al 55,6% en un any. 

L’aposta que Mataró ha fet aquest any pel turisme s’ha vist recompensada amb més visitants, un fet que segurament serveixi de motivació per continuar promocionant la ciutat.