La coreògrafa mataronina Maria Rovira torna a casa

La coreògrafa mataronina Maria Rovira torna a casa i ho fa a la nova pel·lícula en la que treballa la directora Iciar Bollaín: “Yuli”. Una història que ressegueix la trajectòria vital i professional del ballarí cubà Carlos Acosta, primer ballarí en companyies tant importants com la Royal Ballet de Londres o el Houston Ballet durant més de 15 anys. Pel projecte, que s’estrenarà amb tota probabilitat durant la propera tardor, Rovira ha creat vuit peces diferents de dansa contemporània a partir de parts de la vida d’aquest mite de la dansa. En paraules de la mateixa Rovira, durant una entrevista al Mirador, cada coreografia connecta directament a la part més real de la vida de Carlos Acosta.

Per cert que l’espectacle basat en l’obra de Carlos Acosta que Rovira va portar al Festival Grec l’any passat, ha estat un dels més valorats de tot el 2017 per part de públic i crítica.

De tota manera, aquesta pel·lícula no és l’únic que arriba aquest 2018 per Maria Rovira. L’Auditori de Terrassa celebra aquest any el seu 35è aniversari. Aquest temple de la dansa (manté una de les millors programacions del país en dansa) ha encarregat a la mataronina la creació d’un espectacle a partir del Carmina Burana. Una potent partitura que Maria Rovira treballa per recrear amb un cor de 120 persones, la música de dos pianos i vuit bateries i 12 ballarins que interpretaran la partitura de Carl Off.

Aquests són dos dels principals projectes en els que treballa la ballarina i coreògrafa mataronina després del seu pas per Colòmbia, on va dirigir el Ballet de Medellín, i de Cuba on també ha estat desenvolupant projectes els darrers temps.

Tags: