Can Marfà repassa les tècniques publicitàries de la marca mataronina de mitjons Molfort's

Fer un recorregut per les innovadores tècniques publicitàries que va tirar endavant la marca de mitjons Molfort’s, és el que proposa la nova exposició aterrada a la nau de Can Marfà Gènere de Punt. Molfort’s es va crear a la ciutat de Mataró el 1927 i ràpidament es va situar com a pionera en l’aplicació de mètodes publicitàris moderns per l’època. Així l’exposició recull ara anuncis de premsa, auques amb històries dibuixades pels millors artistes i il·lustradors, cartells, tendals, tanques, rètols lluminosos , etiquetes o capses. Tot plegat recollint la història d’una de les marques que va posar la ciutat de Mataró al mapa comercial.

És una exposició, doncs, que parla de la història de la cultura, explica la marca Moltfort’s i el funcionament de la publicitat als anys trenta i posa sobre la taula la relació del món publicitari d’aleshores amb l’actual.

La marca de mitjons Molfort’s   va arribar a ser un dels referents publicitaris a nivell de tot l’estat espanyol. En l’empresa mataronina, de fet, van arribar a treballar-hi fins a un total de dues-centes persones.“Els mitjons Molfort’s i la publicitat racional”, és el nom que rep l’exposició, comissariada per Julià Guillemón  i que s’allargarà fins el 17 de juny del 2018.

Informa: M.Gómez / R.Raventós